مجله آنلاین خبری لپ تاپ ایران

جدیدترین اخبار لپ تاپ و کامپیوتر های شخصی

مجله آنلاین خبری لپ تاپ ایران

جدیدترین اخبار لپ تاپ و کامپیوتر های شخصی

گوشی Mi 6X شیائومی با دوربین های دوگانه AI رسما رونمایی شد

پس از چند روز گمانه زنی‌ها و نشت‌های فراوان، بالاخره امروز گوشی شیائومی Mi 6X رونمایی شد. این گوشی هوشمند جدید با دوربینی دوگانه همراه است که سازنده آن ادعا می کند که این دوربین از پرچمدارانی چون Oppo R15 و آیفون ایکس اپل بهتر عمل می کند.

  بزرگترین ویژگی قابل گفتن در مورد گوشی جدید Mi 6X، که احتمالا باید به صورت جهانی با نام Mi A2 شیائومی وارد شود، دوربین دوگانه آن است. سنسور اصلی آن سونی ۱۲ مگاپیکسلی IMX486 با دیافراگم f / 1.75 و اندازه ۱٫۲۵ میکرومتر پیکسلی است. سنسور ثانویه برای بهتر گرفتن عکس های پرتره و عکس‌ها در تاریکی استفاده می‌شود که دارای سنسور ۲۰MP سونی IMX376 است و همین لنز در جلوی گوشی نیز قرار دارد؛ یعنی دوربین سلفی دارای همان سنسور دوربین ثانویه است (دوربینی ۲۰ مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX376).

با توجه به گفته شیائومی، دوربین ثانویه پیکسل بینینگ ۴ به ۱ را برای ارائه عکس‌هایی بهتر در نور کم، مانند Oppo R15 و OnePlus 5T انجام می‌دهد.

البته، همانطور که روال است، دوربین دوگانه با پیشرفت‌های هوش مصنوعی‌ برای بیش از ۲۰۰ صحنه، از جمله ۱۲ حالت مختلف پرتره، همراه است. همچنین گفته شده است که در طول زمان برای ارائه جزئیات بهتر و لبه تاری حتی برای پوشش سر، تشخیص چهره و ژست ها بهبود پیدا می کند.

گوشی Mi 6X شیائومی با چیپست Snapdragon 660 و پردازنده چهار هسته ای ۲٫۲ گیگاهرتزی و Adreno 512 GPU همراه است. سه حافظه مختلف: ۴/۶۴ گیگابایتی، ۶/۶۴ گیگابایتی و ۶/۱۲۸ گیگابایتی وجود دارد. در جلو، صفحه نمایش‌ آن همانند گوشی ‌Redmi Note 5 Pro می باشد که ال سی‌دی ای ۵٫۹۹ اینچی با رزولوشن Full HD+ است. اگرچه اسکنر اثر انگشت در پشت وجود دارد، اما Mi 6X با پشتیبانی از بازکردن قفل توسط چهره نیز همراه است.

این گوشی جدید MIUI 9.5 را خارج از جعبه اجرا می کند و رابط کاربری آن مبتنی بر Android Oreo 8.1 می باشد و ROM آن دارای پشتیبانی از Project Treble برای آپدیت‌های سریع است. گوشی Mi 6X دارای باتری ۳،۰۱۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فست شارژ ۳٫۰ است و در پنج رنگ صورتی گیلاسی، قرمز شعله ای، طلایی ماسه ای، آبی یخی و سیاه عرضه می شود. قیمت آن نیز از ۱۵۹۹ یوآن یا حدود ۲۵۰ دلار شروع می شود.

منبع:شیائومی شاپ

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.