مجله آنلاین خبری لپ تاپ ایران

جدیدترین اخبار لپ تاپ و کامپیوتر های شخصی

مجله آنلاین خبری لپ تاپ ایران

جدیدترین اخبار لپ تاپ و کامپیوتر های شخصی

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

نویسنده: سید امیر علوی

پس از معرفی پردازنده‌های جدید نسل هشتمی اینتل، دل نیز از محصولات جدیدی که از این پردازنده‌ها بهره می‌برند پرده‌برداری کرده‌ است.

  پس از معرفی جدیدترین پردازنده‌های نسل هشتمی سری Core اینتل که در رایانه‌های رومیزی و دستگاه‌های قابل حمل مورد استفاده قرار می‌گیرد، تمامی تولید‌کنندگان مطرح که با اینتلهمکاری می‌کنند نیز در حال متحول ساختن محصولات پیشین خود و ارائه‌ی محصولات جدید هستند. دل نیز یکی از این تولید‌کنندگان است که با وجود تعدد محصولات فعلی خود، چند محصول جدید را هم به آن‌ها افزوده است. امروز دل دست به معرفی مجموعه‌ی گسترده‌ای از دستگاه‌ها زد. در این میان می‌توان به محصولات تجاری دل، نظیر رایانه‌های رومیزی سری Alienware، لپ‌تاپ‌های سری Inspiron و رایانه‌های آل‌این‌وان اشاره کرد. در کنار این محصولات، دل چند مانیتور جدید را هم معرفی کرده است.

دل به سراغ پردازنده‌های نسل هشتم اینتل می‌رود

دل از تولید‌کنندگانی است که محصولات تازه‌ای بر پایه‌ی جدیدترین پردازنده‌های نسل هشتمِ خانواده‌ی Core معرفی کرده‌ است؛ پردازنده‌هایی که خود به‌تازگی معرفی شده‌اند. اصلی‌ترین مزیت پردازنده‌های جدید اینتل، افزایش تعداد هسته‌ها است؛ ضمن این‌که تمام این پردازنده‌ها از نظر توان گرمایشی در همان سطح پیشین قرار دارد. این مسئله به کاربران نوید افزایش کارایی می‌دهد؛ البته به شرطی که تولیدکنندگان توانایی بهره‌گیری از این توان پردازشی را داشته باشند.

با معرفی پردازنده‌های جدید اینتل، محصولات جدیدی نیز توسط تولید‌کنندگان مختلف ارائه شده‌اند. دل نیز این محصولات را عرضه کرده است:

  • لپ‌تاپ‌های ۱۵ و ۱۷ اینچی سری Alienware
  • دستگاه تبدیل‌شونده‌ی XPS 15 با پردازنده‌ی کبی لیک-جی
  • لپ‌تاپ XPS 15 با پردازنده‌ی کافی‌لیک
  • لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی از سری G
  • دستگاه تبدیل‌شونده‌ی Inspiron 15 سری ۷۰۰۰ نسخه‌ی ویژه
  • رایانه‌های آل‌این‌وان Inspiron
  • مانیتورهای سری S جدید برای سال ۲۰۱۸

اصلی‌ترین بخش در اغلب این محصولات، پردازنده‌های نسل هشتم اینتل هستند. همکاری دل و اینتل به این معنی است که دل از آمادگی بیشتری برای معرفی محصولات جدید در اولین روز ارائه‌ی این پردازنده‌ها برخوردار بود.

بزرگ و قدرتمند؛‌ با پردازنده‌ی Core i9 اینتل

مهم‌ترین پردازنده‌ی معرفی‌شده توسط اینتل، پردازنده‌ی Core i9-8950HK است. این پردازنده که برای دستگاه‌های قابل حمل طراحی شده، از ۶ هسته با قابلیت اورکلاکینگ بهره می‌برد؛ حداکثر فرکانس هرکدام از هسته‌های این پردازنده ۴.۶ تا ۴.۸ گیگاهرتز است. این پردازنده از الگوریتم‌های جدید اینتل موسوم به Thermal Velocity Boost استفاده می‌کند؛‌ با کمک این الگوریتم‌ها، زمانی که دمای پردازنده در محدوده‌ی ۵۰ تا ۵۳ درجه است، می‌توان فرکانس پردازنده را به میزان ۱۰۰ تا ۲۰۰ مگاهرتز بیشتر از فرکانس اعلام‌شده افزایش داد. این بدین معنی است که تولید‌کنندگان باید محصولی کارآمد طراحی کنند تا بتوانند از این فرکانس اضافه بهره ببرند. اینتل انتظار دارد این ویژگی اغلب در زمانی که پردازنده تحت فشار بیشتری قرار دارد مورد استفاده قرار گیرد؛ برای مثال در زمان گشت و گذار در صفحات وب، یا به عبارتی زمانی که روان کار کردن دستگاه موجب بهبود تجربه‌ی کاربری می‌شود.

در میان محصولات معرفی‌شده توسط دل، برای هر دو لپ‌تاپ سری Alienware که جهت انجام بازی‌های رایانه‌ای طراحی شده‌اند، پردازنده‌ی Core i9-8950HK به‌عنوان یک گزینه‌ی انتخابی ارائه شده است. ۶ مورد دیگر در میان پردازنده‌های ۴۵ واتی اینتل قرار دارند که از تعداد هسته‌های متفاوتی استفاده می‌کنند و فرکانس کاری آن‌ها نیز متفاوت است. دل در دیگر محصولات خود از این پردازنده‌ها استفاده کرده است.

گرافیک بهتر: پردازنده‌های نسل هشتم با پردازنده‌ی گرافیکی Iris Plus

هم در میان پردازنده‌های ارائه‌شده جهت دستگاه‌های همراه که از توان ۱۵ تا ۴۵ وات برخوردار هستند و تجربه‌ی گرافیکی استانداردی ارائه می‌دهند و هم در میان پردازنده‌های رده‌بالای سری کبی لیک-جی، اینتل محصولاتی با پردازنده‌های گرافیکی سری Iris عرضه می‌کند. در این پردازنده‌های گرافیکی از حافظه‌های تصادفی پویا (DRAM) اضافه استفاده شده است که سرعت انجام وظایفی که به حافظه‌ی بیشتری نیاز دارد افزایش می‌دهد. در این پردازنده‌های گرافیکی، توان هسته‌های گرافیکی نیز دو برابر شده است. با توجه به این تغییرات و رابطه‌ی توانایی گرافیکی با محدودیت‌های حافظه، کارایی برخی از این پردازنده‌های گرافیکی تا بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. در پردازنده‌ی ۲۸ واتی Iris Plus از جدیدترین طراحی کافی‌لیک و گرافیک GT3e استفاده شده که به ۴۸ واحد محاسبه و ۱۲۸ مگابایت حافظه‌ی یک‌پارچه مجهز است. این پردازنده‌ها اغلب در دستگاه‌های کوچکی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به توان پردازش گرافیکی بالاتری نیازمندند؛ اما ضرورت افزایش شارژدهی باتری موجب می‌شود نتوان از پردازنده‌ی گرافیکی مستقل در آن‌ها استفاده کرد.

در میان جدید‌ترین محصولات دل، خبری از دستگاهی با پردازنده‌های گرافیکی Iris Plus نیست؛ اما این شرکت خبر عرضه‌ی رایانه‌هایی قدرتمند XPS 15 با پردازنده‌ی کبی‌لیک-جی داده است که به کارت گرافیک Radeon RX Vega و پردازنده‌ی ۴۵ واتی مجهز هستند.

منبع:زومیت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.