مجله آنلاین خبری لپ تاپ ایران

جدیدترین اخبار لپ تاپ و کامپیوتر های شخصی

مجله آنلاین خبری لپ تاپ ایران

جدیدترین اخبار لپ تاپ و کامپیوتر های شخصی

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

اگر قصد خرید لپ‌تاپ گیمینگ دارید و هنوز انتخاب‌ خود را قطعی نکرده‌اید با راهنمای اختصاصی خرید لپ‌تاپ گیمینگ همراه باشید.

 


 

 

خرید لپ‌تاپ مناسب، معمولا یکی از گرفتاری‌های کاربران در بازار تجهیزات رایانه‌ای ایران است که اطلاع‌رسانی در آن به نحو مطلوبی صورت نمی‌گیرد و معمولا قیمت به تنهایی اولین و شاید تنهاترین معیار برای خرید در نظر گرفته می‌شود. قیمت‌های متفاوت و حتی دستگاه‌های بازسازی شده یا Refurbished هم به این وضعیت نامطلوب دامن می‌زنند و بسیاری از کاربران را گرفتار خرید مدل‌های نامناسب یا کم کیفیت‌تر می‌کنند.

نکات کلیدی

۱- کلاس پردازنده‌های موبایل یا همان پردازنده‌های لپ‌تاپی با پردارنده‌های پی‌سی یا دسکتاپ متفاوت است و اصولا در سطح پایین‌تری از نظر راندمان و سطح بالاتری از نظر صرفه جویی در مصرف توان قرار دارند. به بیان دیگر، ممکن است پردازنده‌ی سری Core i5 موبایلی راندمانی بسیار کمتر از پردازنده‌ی دسکتاپی Core i3 تولید کند، یا پردازنده‌ی رده پایینی از مدل‌های Core i7 سری موبایل راندمانی پایین‌تر از Core i5‌های دسکتاپی و در حد Core i3‌ها داشته باشد. توجه به این تفاوت کلیدی بین مدل پردازنده‌های دسکتاپی و لپ‌تاپی می‌تواند ما را در انتخاب مدل مناسبتر و متناسب با کارکردی که از دستگاه مورد نظر انتظار داریم، یاری کند.

۲-در این مقاله اولویت ما بالاترین راندمان در بازی‌ها است، بنابراین انتخاب تراشه‌ی گرافیکی قویتر با توجه به رده‌ی بودجه‌ای برای ما اولویت است. کاربرانی که برای خرید لپ‌تاپ اولویت دیگری به غیر از بازی داشته باشند یا نیاز به اجرای برنامه‌های حرفه‌ای دیگری در کنار بازی‌ها داشته باشند بهتر است به پیشنهادات جایگزین ما که از پردازنده‌های قویتری برخوردار هستند توجه ویژه داشته باشند، چرا که پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای این دسته افراد توجیه مالی و کاربری بالایی دارد.

۳- در مقالات راهنمای پی‌سی گاهی یادآوری می‌کردیم که انتخاب پردازنده‌ی سریع‌تر برای آن رده سیستم منتخب اولویت ندارد یا باعث افزایش راندمان محسوس نمی‌شود. اما در مورد لپ‌تاپ ها این قضیه عموما مصداق ندارد، به این معنی که بر خلاف پی‌سی‌ها اگر دستگاهی با پردازنده‌ی  Core i3 موبایلی داشته باشید به احتمال زیاد برای بازی‌های شما (حتی در رزولوشن Full HD) گلوگاه خواهد شد و راندمان پردازنده‌های Core i5 و حتی Core i7‌های سری کم مصرف U هم در بازی‌ها بسته به مدل باعث افت راندمان خواهد شد. تنها سری پردازنده‌های موبایلی که بیشترین تضمین ارائه‌ی کارکرد و گلوگاه نشدن را در بازی‌ها به شما خواهند داد، سری رده بالای HQ یا معادل آنها در هر نسل خواهند بود که البته قیمت کلی دستگاه را هم بسیار افزایش خواهند داد. اما در بررسی‌ها ثابت شده که تراشه‌ی گرافیکی قویتر در کنار پردازنده‌ی معمولی راندمان بالاتری را در بازی‌ها نسبت به تراشه‌ی گرافیکی ضعیف‌تر در کنار پردازنده‌ی رده بالا تولید می‌کند. این قضیه با افزایش رزولوشن‌ نمایشگر نمود بیشتری پیدا می‌کند.

۴- در خرید لپ‌تاپ سلیقه‌ی شخصی کاربر نقش بیشتری دارد تا در خرید قطعات پی‌سی. از آنجا که لپ‌تاپ هم مثل موبایل هوشمند، محصولی یکپارچه و از پیش ساخته شده است نمی‌توان قطعات داخلی و اجزای بیرونی آن را به دلخواه تغییر داد و بنابراین هر کاربر بنا به اولویتی که در ملاک‌های انتخاب خود قائل می‌شود، ممکن است بر خلاف نظر ما یا کاربران دیگر، یک مدل را نسبت به مدل دیگر ترجیح دهد و این به معنی آن است که لزومی ندارد محصول منتخب همگان با پیشنهادات ما از نظر اولویت و رتبه بندی یکسان باشد. ملاک‌هایی مانند شکل ظاهری، جنس بدنه، دوام باطری، کیفیت صفحه‌ی نمایش و زاویه‌ی دید، سرعت پردازنده یا میزان رم، همگی شاخصه‌هایی هستند که برای افراد مختلف از نظر اهمیت‌ متفاوت هستند و به تغییر در مدل انتخابیشان منجر خواهد شد.

لیست لپ تاپ های گیمینگ پیشنهادی:

Acer Aspire V3-575G-780j

ASUS K550VX

ASUS ROG GL502VY - A

منبع :زومجی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.